معرفی لندروور رنجروور۲۰۲۰

لندروور رنجروور

واجینو : لندروور با معرفی یک رنجروور پرقدرت ۵۵۰ اسب بخاری در خدمتتان هستم. شرکت لندروور در سال گذشته با مدل رنجروور ولار چهره ی جدید شاسی بلندهای خود را معرفی کرد.

آن ها می خواهند با اضافه کردن قدرت به زیبایی این ماشین، پرقدرت ترین رنجروور را برای رقابت با پورشه ی ماکان و بی ام و ایکس ۶ آماده کنند.

این کارخانه در ماه های گذشته از رنجرور ولار اِس وی اتوبیوگرافی  ( svautobiography ) رونمایی کرد که قویترین و لوکس ترین مدل ولار خواهد بود.

لندروور رنجروور

در نگاه نخست، با خود خواهید گفت ایوک ۲۰۲۰ فرق چندانی با مدل قبلی نکرده؛ اما این مدل روی پلتفرم جدید گروه جگوار لندرور ساخته شده است.

استفاده از این پلتفرم جدید سبب افزایش فاصله‌ی محوری از ۲,۶۵۹ میلی‌متر به ۲,۶۸۲ میلی‌متر شده است. با این تغییر دیگر، تنها قطعه‌ای که بین این نسل و نسل قبلی مشترک است، فقط لولا‌های درها هستند.

جگوار لندرور با استفاده از این پلتفرم جدید دو هدف مهم را دنبال می‌کند: یکی کاهش سروصدا و لرزش‌ها در هنگام سواری ایوک و دیگری آماده‌کردن این خودرو برای الکتریکی‌شدن. درزمینه‌ی هدف اول، باید گفت جگوار لندرور به هدف خود رسیده است. بی‌صدایی این مدل تاحدی محسوس است که حتی با وجود رینگ بزرگ ۲۱ اینچی نیز هیچ صدایی درون کابین شنیده نمی‌شود. در هنگام آزمایش خودرو در یونان، باوجوداینکه باد جانبی شدیدی وجود داشت، صدای باد به‌سختی به کابین نفوذ می‌کرد.

پس تا اینجای کار این کراس‌اور انگلیسی سواری بهتر و با آرامش بیشتری از قبل دارد.

پیشرانه و مشخصات فنی رنجرور ایوک۲۰۲۰ اتوبیوگرافی

رفاقت لندرور و جگوار چیزی بیش از یک بده بستان تجاری است. این دو شرکت عملاً در یک اتحاد هستند. اتحادی به اسم JLR (مخفف Jaguar-Land Rover). بنابراین نباید تعجب کنیم که چرا پلتفرم‌هایشان را به اشتراک می‌گذارند. دلیل اینکه رنجرور اتوبیوگرافی اینگونه مثل یک کوپه ۲ در چابک و جسور است، همین پلت‌فرمش است.

بخوانید  بهترین خودرو ها در سال 2020

ساختاری که باور نمی‌کنید اگر بگوییم جگوارهای XF و F-Pace هم روی آن سوار شده‌اند. شاسی یکپارچه این خودرو نسبت به نمونه قبلی به طرز باورنکردنی ۴۲۰ کیلوگرم هم سبک‌تر از آب درآمده است.

در روزهایی که ریز و درشت شرکت‌ها عجولانه سراغ توربوهای دهان پرکن می‌روند، لندرور به لطف تجربه بالای جگوار از همان سوپرشارژرهای سخت و ترسناک سنتی استفاده کرده است. مکانیزمی که برایش ۵۱۸ اسب‌بخار قدرت و ۶۲۵ نیوتن‌متر گشتاور به ارمغان آورده است.

حضور یک جعبه‌دنده فوق‌العاده مدرن ۸ سرعته دستی که نیرو را به صورت حساب‌شده به همه چرخ‌ها منتقل می‌کند، خاص بودن رنجرور فوق را تمام کمال کرده است. این ترکیب برای به حرکت درآوردن یک غول ۵ متری با ۲.۳ تن وزن کافی به نظر می‌رسد.

می‌گویند مصرف میانگین این خودرو ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است ولی احتمالاً نمی‌دانید که باک آن ۱۰۳ لیتر گنجایش دارد. آنچه شرکت درباره شتاب صفر تا صد اعلام کرده عدد ۵.۴ ثانیه‌ است. شرکت این را هم گفته که شتاب ثانویه ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر برساعت آن نیز طی ۳.۴ ثانیه طی می‌شود. بعید می‌دانیم کسی بخواهد به سرعت نهایی ۲۱۰ کیلومتر برساعتی با این خودرو دست پیدا کند.

لندروور رنجروور

 سروصدا و لرزش‌ها در هنگام سواری ایوک و دیگری آماده‌کردن این خودرو برای الکتریکی‌شدن. درزمینه‌ی هدف اول، باید گفت جگوار لندرور به هدف خود رسیده است. بی‌صدایی این مدل تاحدی محسوس است که حتی با وجود رینگ بزرگ ۲۱ اینچی نیز هیچ صدایی درون کابین شنیده نمی‌شود.

کوچک‌ترین عضو خانواده‌ی رنجرور به سیستم دوربین ClearSight Ground View مجهز است. در این سیستم، از یک دوربین در جلوپنجره و دو دوربین در اطراف خودرو استفاده شده که درنهایت، تصویر ۱۴۵ درجه‌ی Uشکل را از جلو خودرو و زمین‌های اطراف دراختیار راننده قرار می‌دهند.

بخوانید  نگاهی عمیق به جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۰

این تصویر در نمایشگر بالای داشبورد به‌نمایش درمی‌آید و به راننده اطلاع می‌دهد در اطراف خودرو چه خبر است. این سیستم نه‌تنها در آفرود، بلکه هنگام پارک‌کردن در فضاهای کوچک نیز بسیار کارآمد است.

بزرگ‌ترین پیشرفت این خودرو به کابین آن مربوط است. کابین تقریبا به‌طور کامل الکترونیکی شده است و کمتر کلیدهای فیزیکی مشاهده می‌شود و درعوض، صفحات لمسی بزرگی در کنسول قرار گرفته‌اند.

نکته‌ی منفی 

عملکرد جعبه‌دنده‌ی ۹ سرعته‌ی جدید رنجرور نیز این وضعیت را وخیم‌تر می‌کند. این جعبه‌دنده در رانندگی شهری فوق‌العاده است؛ اما در معکوس‌گیری هنگام رانندگی در جاده و سبقت‌گیری‌ها کمی تأخیر دارد و گویی تا وقتی صلاح نداند، دنده معکوس نخواهد داد. این جعبه‌دنده، تنها در حالتی که کاملا تختِ‌گاز بروید معکوس به‌موقع می‌دهد و می‌تواند برایتان چند معکوس هم ‌زمان بدهد تا دور موتور به نزدیک محدوده‌ی قرمز برسد.

واکنش نه‌چندان سریع صفحات لمسی دانست. این مسئله به‌‌ویژه در نمایشگر پایین، یعنی نمایشگر مخصوص سیستم تهویه و صندلی‌ها و سیستم تغییر حالت‌های رانندگ،ی وجود دارد. برای کار با این سیستم‌ها نیز همیشه باید چشم خود را از جاده بردارید و این واقعا نکته‌ی منفی مهمی است.

لندروور رنجروور

عملکرد سیستم تعلیق تاحدودی خسته‌کننده است و در پیچ‌ها نیز کم‌فرمانی نسبتا زیادی حس می‌شود. برای پیشگیری از این مشکل بهتر است برای ایوک آپشن سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر را بخرد که توانایی تنظیم‌کردن تعلیق، جعبه‌دنده، پیشرانه و سیستم فرمان را دارد. قیمت این آپشن ۷۱۵ دلار است. این را هم باید در نظر گرفت این آپشن‌ها وضعیت فرمان‌پذیری و پایداری ایوک را بهبود می‌بخشند و تأثیر زیادی روی راحتی سواری این خودرو ندارند؛ گرچه سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر مقداری نرم‌تر است.

بخوانید  معرفی کیا تلوراید 2020

رنجرور ایوک شیشه‌ی عقب کوچکی دارد؛ به‌همین‌دلیل، دید عقب آن خیلی جالب نیست.

مشخصات فنی

موتور هشت سیلندر ۵ لیتری ولار ۵۵۰ اسب بخار قدرت دارد و می تواند سرعت ماشین را در ۵/۴ ثانیه از صفر به صد کیلومتر بر ساعت برساند. حداکثر سرعت این اعجوبه ی قدرتمند به ۲۷۵ کیلومتر در ساعت می رسد.

لندروور رنجروور

کشور سازنده    :  انگلستان

شرکت سازنده  : Land Rover (لندروور)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *