واجینو : جیپ رانگلر ۲۰۲۰ یک O.G واقعی یا به قول خودمان خودروی خفن و توپ است. این SUV (خودروی شاسی بلند) از لحاظ طراحی بدنه شاید از روند مدرنیزاسیون سرپیچی کرده اما آخرین نسل آن با افزودن بخش بزرگی از فناوریهای مدرن، تجربه رانندگی را بهبود بخشیده است. نسل JL Jeep Wrangler از سال ۲۰۱۸ تولید میشود و مدل ۲۰۲۰ آن که در سال جاری تولید شده و با وجود شباهت زیادی به مدل قبلی،از دید مشخصات فنی کاملاً جدید است.
به جرات میتوان گفت رانگلر ۲۰۲۰ تواناییهای واقعی خود را در مسیرهای صعبالعبور نشان داده و عملکردی به مراتب بهتر از هنگام حرکت در خیابانها و بزرگراههای داخل شهر دارد. تصاویر منتشر شده از این اتومبیل نیز به وضوح نشان میدهد که چگونه رانگلر ۲۰۲۰ ار روی صخرههای مختلف عبور میکند.

خودروی Wrangler EcoDiesel 2020، اتومبیلی مخصوص سفرهای آفرود
خودروی جیپ Wrangler EcoDiesel 2020 دارای موتور V6 با ظرفیت ۳.۰ لیتر و قدرت ۲۶۰ اسببخار است. جیپ رانگلر تمامی انرژی مورد نیاز خود را از طریق سوخت دیزل تامین میکند. تمامی تجهیزات و قابلیتهای این اتومبیل به گونه طراحی شدهاند که ایمنی کامل در سفر را فراهم کرده و راننده را با مشکلاتی نظیر گیر کردن در مسیر و نقض فنی رو به رو نسازد.

راننده این خودرو قادر است با پرکردن باک ۱۸.۳ گالونی رانگلر ۲۰۲۰ مسافتی بیش از ۱۶۰۹ کیلومتر را طی کند و در اتمام سوخت از گالنهای ذخیره که برای آنهای جای مخصوصی روی بدنه در نظر گرفته شده است استفاده کند. یکی از نکات بسیار پراهمیت در خودروهای مخصوص آفرود راحتی سرنشینان در هنگام عبور از مسیرهای پرپیچ و خم و دارای پستی و بلندی بسیار است. شاسی بندی و اسکلت این خودرو به گونه طراحی شده که تا بیشترین حد ممکن ضربات وارده را دریافت و در نتیجه تکانهای جدید به داخل کابین منتقل نمیشود. جیپ برای انتقال هرچه بهتر و پایداتره انرژی موتور به چرخها جعبه دنده ۸ سرعته را در رانگلر ۲۰۲۰ تعبیه کرده است.
پیشرانه و مشخصات فنی
برای جیپ Wrangler 2020، یک پیشرانه ۳٫۰ لیتری EcoDiesel V6 در نظر گرفته شده که ۲۶۰ اسب بخار قدرت و ۴۴۲ پوند فوت گشتاور را در اختیار شما قرار میدهد. استارت خودکار دارد. از گیربکس اتوماتیک هشت سرعته نیز برخوردارست تا بتواند گشتاور اضافی دیزل را کنترل کند. این خودرو در سه نسخه روبیکون، صحرایی و اسپرت موجود است.

موتور پایه Wrangler یک پیشرانه ۳٫۶ لیتری Pentastar V6 است که ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ اسب بخار گشتاور تولید میکند. میتوان آن را با یک گیربکس اتوماتیک هشت سرعته یا دستی شش سرعته جفت کرد. ممکن است کسانی که به دنبال یک نسخه کم هزینهتر هستند، بخواهند ۲٫۰ لیتری I4 اختیاری را انتخاب کنند که ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۹۵ اسب بخار قدرت دارد و فقط با گیربکس اتوماتیک هشت سرعته موجودست.
دو نوع Sahara و Sport از یک کانسپت دو سرعته با دامنه ۲٫۷۲:۱ پایین استفاده میکنند، در حالی که روبیکون دارای یک مجموعه بزرگتر با نسبت برد ۴٫۰:۱ است. Sahara و Sport Wranglers را میتوان با یک دیفرانسیل با لغزش محدود (LSD) انتخاب کرد که حرکت خودرو را در شرایط سخت مانند قرار گرفتن چرخها روی سطوح لغزنده ممکن میکند.
در حالی که نسخه Rubicon شما دو دیفرانسیل در جلو و عقب این ماشین شاسی بلند دارید. البته در بروزرسانی نسخه ۲۰۲۰ دو نوع جدید دیگر نیز اضافه میشود. Wrangler Black & Tan دارای طراحی نرم و دو رنگ داخلی و صندلیهای برنزه است. این مدل از چرخ های آلیاژی ۱۷ اینچی، پله های جانبی مناسبتر و سیستم اطلاعات لمسی ۷ اینچی Uconnect بهره میبرد. نسخه دیگر نیز Wrangler Willys نام دارد که یک دیفرانسیل عقب با لغزش محدود، ترمزهای beefier، لاستیکهای ۳۲ اینچی و چرخهای آلومینیومی سیاه ۱۷ اینچی دارد.
کابین داخلی جیپ Wrangler 2020
دارای کابین داخلی است که چهار نفر را در نوع دو درب جای میدهد. صندلیهای پارچهای استاندارد مورد استفاده برای اکثر تریمها* بوده اما روکش چرم در مدلهای بالاتر موجودست. امکان شستشوی فضای داخلی نیز وجود دارد، که بعد از تمیز کردن میتوانید اجازه دهید آب از طریق دریچه تخلیه یک طرفه خارج شود.

داشبورد تخت تا حد زیادی مانند گذشته است اما فضای موجود برای صفحه نمایش بسیار بزرگتر از شده است. *تریم یا تیپ به مجموعه مشخصات فنی، پکیجهای آپشن، کابین داخلی و امکانات رفاهی و مشخصات ایمنی هر خودرو گفته میشود.

فن آوری
انواع سیستم جیپ وانگلر مدل ۲۰۲۰ از سیستم کامپیوتری Uconnect بهره میبرند. مدلهای پایینتر یک صفحه لمسی ۵ اینچی با دکمه های فیزیکی دارد؛ در حالی که مدلهای بالاتر صفحه نمایش ۷ اینچی بوده و البته صفحه لمسی ۸٫۴ اینچی نیز موجود است که شامل سیستم ناوبری خاص خود است. کوچکترین صفحه نمایش فاقد قابلیت همگامسازی با گوشی هوشمند است، اما Apple CarPlay و Android Auto در تنظیمات صفحه نمایشهای بزرگتر قرار دارند.

جیپ وانگلر کمی شبیه اتومبیلهای قدیمی است و بنابراین جای تعجب ندارد که بسیاری از ویژگیهای ایمنی در آن استاندارد نیست. برخی از سیستم های ایمنی موجود، از جمله ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقطه کور و سنسورهای پارک کردن را نیز دارد.
