معرفی و بررسی لندرور دیفندر ۲۰۲۰

لندرور دیفندر 2020

تاریخچه و مشخصات لندرور دیفندر ۲۰۲۰

واجینو : بد نیست قبل از معرفی مدل جدید به تاریخچه لندرور و دلیل محبوبیت این خودرو بپردازیم. اولین لندرور در دهه ۴۰ میلادی ساخته شد. زمانی که رئیس هیات مدیره شرکت Rover با استفاده از شاسی یک جیپ ویلیس توانست یک خودروی شاسی بلند و چهارچرخ متحرک با بدنه آلومینیومی بسازد. پس از تولید چند دستگاه از این خودرو و ارائه آن در نمایشگاه‌های مختلف به سرعت توجه افراد به قابلیت‌های متعدد و منحصر به فرد آن جلب شد.

از لندرور خودروهایی با کاربرد نظامی، کشاورزی، آتش نشانی، آمبولانس و موارد دیگر ساخته شد. بدنه آلومینیومی آن از پوسیدگی در مقابل رطوبت جلوگیری می‌کرد. قابلیت‌های فراوان این خودرو در عبور از مناطق سعب العبور باعث شد در بسیاری از مناطق دورافتاده، اولین خودرویی که مردم با آن آشنا شدند، لندرور باشد.

از سال ۱۹۶۷ لندرور اقدام به تولید خودروهای شاسی بلند لوکس تحت برند رنج روور (Range Rover) کرد. این برند تبدیل به پرچمدار خودروهای شاسی بلند لاکچری شد و پس از چند دهه با تولید مدل‌های مختلف موفقیت خود را حفظ کرده است.

نام دیفندر اولین بار سال ۱۹۸۳ مورد استفاده قرار گرفت. این خودرو از آن موقع تا سال ۲۰۱۶ بدون تغییرات کلی با همان طراحی قدیمی ساخته شد. از سال ۲۰۱۶ تولید مدل قدیمی متوقف شد تا همه منتظر مدل جدید لندرور Defender بمانند.

نسخه ۱۱۰ می‌تواند قابلیت حمل ۸ سرنشین را داشته باشد. در دیفندر به لطف دسته تعویض دنده که روی داشبورد قرار دارد، امکان نشستن ۲ نفر در ردیف جلو و کنار راننده را فراهم کرده‌ است. البته صندلی میانی ردیف جلو خیلی جادار نیست اما برای نشستن کوتاه مدت قابل قبول است. پشت ردیف دوم صندلی‌‌ها فضای حمل بار ۱۰۷۵ لیتری قرار دارد که می‌توان حجم آن را با خواباندن ردیف دوم تا ۲۳۸۰ لیتر ارتقا داد. در نسخه ۹۰ هم می‌توان ۶ نفر را حمل کرد و با توجه به طول خودرو که به اندازه فورد فوکس است بد نیست.

بخوانید  معرفی لندروور رنجروور2020
لندرور دیفندر 2020

طراحی لندرور دیفندر ۲۰۲۰

در طول سالیان متوالی لندرور دیفندر تبدیل به یکی از نماد‌های طراحی شده است. حال مدل‌ جدید با ایجاد منحنی‌ها و پیچش‌هایی رنگ و لعاب تازه‌ای به بدنه جعبه‌ای شکل قبل اضافه کرده. در حالی که ناهمواری‌های متعدد که در مدل قبل نمایان بود، مانند لولا‌های در بیرون زده از بدنه، در این مدل دیگر وجود ندارند.

به نظر می‌رسد دیفندر جدید نقاط مشترک زیادی با اجداد خود دارد. این شباهت‌ها تنها به بدنه محدود نمی‌شود، بلکه طراحی درب عقب دیفندر هم مشابه مدل‌های کلاسیک، به صورت عمودی (از سمت چپ) باز می‌شود و روی خودش لاستیک زاپاس را نگه می‌دارد. نشانه دیگری که این خودرو از مدل‌های پیشین حفظ کرده است، پنجره‌ی موجود روی حاشیه سقف بالای سر سرنشین عقب است که به آن “پنجره آلپاین” می‌گویند.

درها، گرچه به همانند دیفندر قدیمی ابتدایی نیستند، اما هنوز به نظر ساده طراحی شده‌اند، به این معنی که دیفندر جدید بسیاری از ناهمواری‌های جذاب و کلاسیک خود را حفظ خواهد کرد.

نکته قابل توجه برای علاقه مندان به طبیعت گردی، این است که رنگ بدنه این خودرو به صورت استاندارد به وسیله یک لایه مات مقاوم محافظت می‌شود تا در اثر برخورد با شاخه درختان و بوته‌ها آسیبی به رنگ بدنه نرسد.

لندرور دیفندر 2020

پیشرانه و مشخصات فنی لندرور ۲۰۲۰

در هنگام فروش چهار نوع پیشرانه در دسترس است که مشتری می‌تواند از میان آنها انتخاب کند. یک موتور بنزینی، دو موتور دیزلی و یک موتور هیبرید بنزینی-الکتریکی. تمام این پیشرانه‌ها با جعبه دنده هشت سیلندر اتوماتیک به فروش می‌رسند و به نحوی طراحی شده که با کمترین سرعت و بیشترین سرعت ممکن بتوان با آن رانندگی کرد. موتور بنزینی نامش P300 است. توربوشارژ دوگانه، چهار سیلندر، توان تولید ۳۰۰ اسب بخار و شتاب صفر تا ۱۰۰ ۷.۷ ثانیه از مشخصات دیگر موتور بنزینی P300 است.

بخوانید  نگاهی عمیق به جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۰

موتور نیمه هیبرید P400 نام دارد. دارای شش سیلندر و توربوشارژ دوگانه است. توان خروجی این موتور ۴۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۵۰ نیوتون متر است. شتاب این پیشرانه که از موتور بنزینی بیشتر است و سرعت آن در ۶.۱ ثانیه از حالت ایستاده به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

لندرور همچنین وعده داده است دیفندر یک موتور هیبرید Plug-In نیز خواهد داشت که در آینده روانه بازار می‌شود. معنای plug-in این است که موتور برقی خودرو را می‌توانید با برق شهری شارژ کنید. این موتور که احتمالا نامش P400e خواهد بود طبق صحبت‌های مدیران لندرور قرار است “بی‌صدا و بدون تولید گاز گلخانه‌ای” باشد.

لندرور دیفندر 2020

نقاط ضعف

از نقاط ضعف اصلی این خودرو می‌توان به مواردی مانند ظاهر تداعی کننده خودروهای ژاپنی استفاده بیش از حد از تجهیزات و امکانات تزئینی مدرن اشاره کرد.

پلتفرم

همانطور که در ابتدا نیز اشاره کردیم دیفندر جدید از پلتفرم D7x سود می برد. سازه این پلتفرم جنسی از آلومینیوم سبک وزن داشته و نقشی اساسی در شکل گیری مقاوم ترین بدنه ساخت شرکت لندرور ایفا کرده است. گفته می شود سازه دیفندر ۲۰۲۰ در مقایسه با پلتفرم هایی که در آن شاسی از بدنه مستقل است، تا سه برابر مقاومت بیشتری دارد.

بهره گیری از چنین پلتفرمی بستری مناسب تر را برای بهره گیری از سیستم تعلیق کاملا مستقل، گیربکس کمکی دو سرعته و سیستم چهار چرخ محرک دایمی را فراهم نموده است. افزون بر این توان کشش بار خودرو نیز افزایش پیدا کرده و دیفندر ۲۰۲۰ توانایی بکسل کردن تریلری با حداکثر وزن ۳,۷۲۰ کیلوگرم را دارد. این نسل از لندرور دیفندر با ۱۲ رینگ مختلف که ابعادی بین ۱۸ الی ۲۲ اینچ دارند، قابل انتخاب است.

بخوانید  بهترین خودرو ها در سال 2020
لندرور دیفندر 2020

طراحی داخل کابین

در داخل کابین لندرور دیفندر ۲۰۲۰، تغییرات رادیکال هستند. داشبورد این خودرو هیچ شباهتی به نسل قبلی نداشته و هم تراز با آخرین مدل های کنونی دیده می شود.

بخش میانی داشبورد اکنون میزبان یک نمایشگر ۱۰ اینچی لمسی است. این نمایشگر در واقع دروازه ای به سیستم اینفوتینمنت جدید Pivi Pro محسوب شده و بخش اعظمی از تجهیزات از طریق آن کنترل می شوند؛ در پشت فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای ارایه اطلاعات مورد نیاز راننده استفاده شده و یک سیستم هداپ دیسپلی پیشرفته آن را همراهی می کند .

لندرور در کابین دیفندر جدید تاکید ویژه ای روی فضاسازی داشته و محفظه های متعددی را برای قرار دادن اشیا مختلف فراهم کرده است. علاوه بر این، امکان سفارش یک صندلی اضافی تاشو برای ردیف جلوی مدل ۱۱۰ میسر شده تا ظرفیت حمل سرنشین نیز افزایش پیدا کند. این صندلی در دیفندر ۹۰ نسخه First Edition استاندارد بوده و در صورت تا شدن نقشی همانند زیرآرنجی را ایفا می کند.

آنطور که لندرور اعلام کرده، دیفندر ۱۱۰ با ترکیب صندلی پنج، شش یا ۲+۵ و دیفندر ۹۰ با حداکثر ظرفیت ۶ نفر قابل سفارش هستند؛ همچنین برای مدل ۹۰ یا همان سه درب می توان سقف پارچه ای جمع شونده را نیز سفارش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *