نگاهی عمیق به جیپ گلادیاتور مدل ۲۰۲۰

banner 1

جیپ گلادیاتور جدیدترین محصول جیپ و یک پیکاپ آفرود توانمند است که براساس مدل رانگلر شکل گرفته است. جیپ، گلادیاتور را بهترین پیکاپ جهان در آفرود می‌داند.

ساخت یک وانت براساس جیپ رانگلر برای گروه فیات کرایسلر ۱۵ سال زمان برد. ایده‌ی اصلی این خودرو در سال ۲۰۰۵ با معرفی خودروی مفهومی JK مطرح شده بود. درنهایت جیپ گلادیاتور به‌عنوان اولین پیکاپ ساخته‌شده براساس جیپ رانگلر رونمایی شد و به‌عنوان مدل ۲۰۲۰ وارد بازار می‌شود. گرچه پلتفرم گلادیاتور با جیپ رانگلر یکسان است اما این یک خودروی کاملا جدید و مستقل بوده و نباید فکر کنید که این یک نسخه‌ی وانت از رانگلر است.

جیپ گلادیاتور یک وانت سایز متوسط کاملا مدرن است و در عین حال توانایی‌های رانگلر را نیز بار خود به همراه دارد. فضای بار گلادیاتور حدود ۱.۵ متر طول دارد که آن را تبدیل به یک خودروی کاربردی نیز می‌کند. جیپ گلادیاتور به نحوی باید خودروی بسیار توانمندی باشد چون در این کلاس خودروهای پرفروش و قدرتمند زیادی مانند تویوتا تاکوما، شورولت کلورادو، جی‌ام‌سی کانیون، هوندا ریجلاین و نیسان فران تیر وجود دارند.

4 15

از نظر ظاهری، گلادیاتور شباهت زیادی به رانگلر دارد. طراحی این خودرو شکیل و زیبا است و در نمای جلو تقریبا فرقی بین گلادیاتور و رانگلر وجود ندارد. جلوپنجره‌ی معروف جیپ با هفت خط عمودی در این مدل نیز دیده می‌شود اما اگر دقت کنید ابعاد ورودی‌های هوا در جلوپنجره‌ی گلادیاتور کمی بزرگ شده است. دلیل این کار، بهبود خنک‌کاری موتور است. سایر بخش‌ها مانند چراغ‌های LED، گلگیرها و سپر دست‌نخورده باقی مانده‌اند و درست مانند رانگلر هستند، البته خریداران گلادیاتور این امکان را دارند تا به‌صورت آپشن سپر فلزی را برای خودروی خود سفارش دهند.

بخوانید  مزدا ۳ 2020
484655

در نمای جانبی باتوجه‌به اضافه‌شدن فضای بار گلادیاتور ابعاد بزرگ‌تری در مقایسه با رانگلر دارد. طول این خودرو تقریبا ۶۵ سانتی‌متر بیشتر و فاصله‌ی محوری آن نیز ۴۰ سانتی‌متر بیشتر از نسخه‌ی چهار در Unlimite رانگلر است. جیپ رانگلر طراحی اسپرت و تهاجمی دارد به‌خصوص در مدل‌هایی که پکیج روبیکان دارند ظاهر خودروهای اسپرت است، ولی در گلادیاتور بیشتر با یک خودروی کاربردی طرف هستیم. دیواره‌های جانبی فضای بار در جیپ گلادیاتور ارتفاع کمی دارند و این می‌تواند مقداری روی توانایی برابری خودرو تاثیر منفی داشته باشد، در عوض جیپ با این طراحی کاری کرده است که به‌راحتی بدون نیاز به پله بتوان از فضای بار بالا رفت. با وجود این نیز جیپ همچنان در سپر عقب، پله نصب کرده است.

8564

طول بیشتر جیپ گلادیاتور نیز سبب شده است تا سواری راحت‌تر و فرمان‌پذیری بهتری در مقایسه با رانگلر داشته باشد. سیستم تعلیق این خودرو در عقب از نوع پنج اتصالی با فنر لول (مشابه با رانگلر) است و گلادیاتور را در این کلاس تبدیل به خودرویی بسیار خاص می‌کند چون وانت‌های دیگر در این کلاس از فنرهای شمش استفاده می‌کنند. جیپ در مدل گلادیاتور اصلاحاتی هم در سیستم تعلیق انجام داده است و می‌توان حرکت آن در جاده را نسبت به مدل رانگلر بهتر ارزیابی کرد. با وجود شاسی سفت و سخت گلادیاتور خودروی نرم و راحتی است.

گلادیاتور با یک موتور ۲ لیتری توربو هم قابل سفارش است که برخی آن را به موتور V6 ترجیح می‌دهند. یک موتور دیزلی ۳ لیتری نیز برای گلادیاتور قابل انتخاب است که می‌تواند ۲۶۰ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این موتور گشتاور بالایی را در دورهای میانی ارائه می‌کند اما هنوز عرضه‌ی آن در بازار آغاز نشده است.

بخوانید  معرفی کیا تلوراید 2020

گلادیاتور با وجود مزایای زیاد، یک جیپ است و توانایی اصلی خود را در خارج از جاده نشان می‌دهد. این مدل نیز در تمامی تیپ‌هایی که رانگلر به فروش می‌رسد، قابل خریداری است. جیپ گلادیاتور از اکسل‌های Dana 44 در جلو و عقب استفاده می‌کند. فنرهای این خودرو نیز از برند فاکس هستند و ۵۰ میلی‌متر قطر دارند. درنهایت نیز دنده کمکی دو سرعته‌ی جیپ رانگلر را در این خودرو مشاهده می‌کنیم.

122

تیپ‌های اسپرت و Overland گلادیاتور به امکانات اضافی آفرودی هم مجهز هستند. این تجهیزات شامل سیستم چهارچرخ محرک Command-Trac، دنده کمکی با ضریب ۲.۷۲:۱ و تایرهای همه‌جارو هستند. در مدل روبیکان سیستم چهارچرخ محرک دائمی Rock-Trac، دنده کمی با ضریب ۴:۱، قفل دیفرانسیل الکترونیکی برای هر دو محور جلو و عقب، تایرهای آفرودی فالکن با قطر ۳۳ اینچی، گلگیرهای پهن‌تر و دوربین دید جلو نیز موجود هستند.

جیپ گلادیاتور به‌خاطر طراحی جلوی خود دارای زاویه ورود به شیب ۴۳.۸ درجه است که از این نظر تنها مقدار کمی از زاویه‌ی ۴۴ درجه‌ای رانگلر کم‌تر است. دوربین جلوی این خودرو به سیستم شستشوی دوربین هم مجهز است و دید خوبی را از نقاط کوری جلوی خودرو در اختیار راننده قرار می‌دهد. عملکرد جعبه‌دنده ۸ دنده‌ی خودکار نیز در تمامی حالات خوب است. زاویه‌ی فرود از شیب روبیکان در مقایسه با رانگلر پایین‌تر و به میزان ۲۶ درجه است اما این عدد همچنان از عدد ۲۴ درجه‌ای تویوتا تاکوما و ۲۳.۵ درجه‌ای شورولت کلورادو بهتر است.

 امکانات داخلی

رنگ های داخلی  صندلی های سطل پارچه ای از روبیکون

بخوانید  هیوندای جنسیس GV802021

سیستم های صوتی Uconnect® ۴C NAV  با صفحه نمایش ۸.۴ اینچی

سیستم بلندگو  سیستم صوتی Alpine® Premium

کنسول و ذخیره سازی  کیسه ذخیره سازی بالای پنجره نرم

کنسول ها و ذخیره سازی  تسمه کراوات شیشه جلو توسط Mopar®

تشک طبقه  تشک های برف روبی همه هوایی

طراحی داخلی  هدرتاپ هدلین

ویژگی های داخلی اضافی  دستیار داخلی توسط Mopar®

سیستم های ایمنی و امنیتی  سیستم از راه دور راه اندازی انتقال دستی (N / A w /)

شاید خوشتان بیایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *